Pages

Wednesday, September 9, 2009

نوار يا نوار

دهه ی شصت لعنتی تو ايران، نوار کاست خام گرون و کمياب بود. واسه همين، هر وقت که تعاونی هاي کارمندی يا بعضی از نمايندگی ها، نوارکاست به قيمت تعاونی توزیع ميکردن، ملت صف ميکشيدن و کلی شلوغ ميشد.

يه نمايندگی سونی بود تو خيابون جمهوری تهران که هر چند وقت يه بار، اين کار رو ميکرد و سه تا نوار به هر نفر ميداد به قيمت هر کدوم، هيجده تومان و پنج زار. مام هر وقت خبر دار ميشديم، پنج شيش ساعت ميرفتيم تو صف و دو سه بار، سه تا نوار ميخريديم.

يکی از پسر خاله هاي کم روي من، از همون طرفا رد ميشده ميبينه پشت شيشه ی يه مغازه نوشتن “نوار به قيمت تعاونی”. ميره با خوشحالی می ايسته تو صف و بعد از يه ساعتی که نوبتش ميشه، اول بيرون از فروشگاه قبض رو پرداخت ميکنه و ميره تو مغازه که نواراشو بگيره. ميگفت که تعجب کردم چرا اين دفعه از هميشه ارزون تر شد ولی با خودم گفتم شايد يه مارک جديد توزیع ميکنن. خلاصه، وقتی که ميره تو، فروشنده قبض رو ازش ميگيره، سه بسته نوار بهداشتی ميذاره تو يه کيسه ی مشکی ميده دستش مات میاد بیرون !!

9 comments:

karno said...

فرهود جان ، خيلي با مزه بود ، فكر كنم اون مغازه عمدا از كلمه نوار استفاده كرده بود كه بيشتر مشتري جمع كنه.

haafez said...

این بنده خدا دقت نکرده فقط خانوما تو صف هستند؟

مریم-یادگار said...

من که فکر کنم پسر خالتون نه تنها خجالتی نیست بلکه یه کمی هم شیطونه
اما راستی یه کمی ارزونتره؟

nely said...

یعنی اون موقعا برا نوار بهداشتی هم صف بوده؟ عجب!

به سوی کانادا said...

اون موقع ها برای چی صف نبود؟بیشتر وقتها مردم کاری نداشتند صف چیه مهم این بودکه صفه و یه چیزی میدن اونام می ایستادن تو صف

Mona said...

That was great, so funny!

Nilofar said...

Gosh,
Got pain in my stomach. Awesome

نادي said...

دهه شصت دوران سياهي بود كه گذشت اما اثرش براي هميشه تو وجودما ميمونه ولو به شكل عقده
بله نوار كاست توزيع مي كردند در دو مارك يكيش همين سوني بود و ديگري نوارهاي سبز رنگي كه اسمشون "راكس" بود و ساخت تركيه

امیر said...

HAHAHAHAA !!!!!!